Nieuws

Blog

06
11

3 verrassende tips voor onderscheidende offline reclame

Wie denkt dat offline reclame passé is, die heeft het mooi verkeerd. Ook in 2020 is offline reclame een belangrijke onderdeel in de marketingstrategie van jouw producten en/of diensten van jouw bedrijf. Maar waar doe je verstandig aan als je offline reclame in zet voor je bedrijf. Op welke facetten moet je letten om tot onderscheidende promotie te komen. In dit artikel geven we 3 handreikingen om je op weg te helpen naar onvergetelijke offline reclame:

 

Wat is offline reclame?

Laten we eerst offline reclame kort onder de loep nemen. Wat houdt het in en wat mag je scharen onder offline reclame? Offline reclame zijn alle vormen die niet online plaatsvinden. ‘Ja, zo lust ik er ook nog wel een paar’. Nee, bij offline reclame moet je concreet denken aan: adverteren in dagbladen, tijdschriften en buitenreclame zoals; bushokjes, snelwegreclame of het bestickeren van jouw bedrijfsauto.
Maar hoe zorg je nu voor onderscheidende offline reclame:

 

1. Kies naast offline ook voor online reclame

Wanneer je onderscheidend reclame wilt maken en optimale zichtbaarheid wilt creëren, adviseren we om naast offline reclame ook te kiezen voor online reclame. Een goede offline reclame campagne die opvalt en alle ingrediënten bezit voor een succes wordt pas echt onderscheidend als je zowel offline en online zichtbaar bent.

Concreet bedoelen we zodra iemand een offline reclame gezien heeft thuis zijn telefoon, tv/radio of laptop inschakelt dat de reclame ook daar zichtbaar/hoorbaar gemaakt wordt. Op deze manier kan de hoorder niet meer om jouw merk, product of dienst om.

Een onderscheidende offline reclame in samenwerking met online zorgt voor optimaal succes. Door de beide kanalen te combineren kan je jouw doelgroep omarmen en zodoende een ‘vangnet’ te creëren waardoor een potentiële klant niet meer om jou heen kan.

 

2. Laat humor zeker niet ontbreken in jouw offline reclame

Zorg in jouw communicatieboodschap voor een opvallende uitspraak of beeld. Dit betekent een humoristisch woord of beeldspraak. Grote merken kiezen voor offline reclame, die mensen raakt en achtervolgd.

Tijdens het bedenken van jouw offline campagne is dit dan ook een belangrijke aspect. Met een doordachte spreuk of leus maak je impact en kunnen mensen niet meer om jou offline reclame heen.

 

3. Maak impact door groots uit te pakken met jouw merk

Pak het groots aan, want als je gaat voor offline reclame, moet je zelf de aandacht pakken. Dus concreet: kies voor een mooi concept met grafisch vormgeving, die ook echt op gaat opvallen. Design, waardoor je aandacht trekt. Een architect die de juiste element toevoegt aan jouw sign.

Kies voor een groot bereik, door verschillende elementen van offline reclame te combineren. Zo, kom je op verschillende plaatsen in beeld met jouw communicatieboodschap en kenbare huisstijl en logo.

Studio Arie van der Meer heeft in de afgelopen jaren meerdere succesvolle offline reclame projecten gerealiseerd. Sinds 1997 zijn wij sign specialist op het gebied van offline reclame. Bekijk onze sign projecten in ons speciale portfolio en ontdek ons talent voor sign werk.

 

Bekijk de sign projecten

 

TERUG NAAR OVERZICHT
NAAR OVERZICHT

Maak een afspraak?